Api Oluşturmak

Öncelikle api nedir bunu bir anlayalım.
Api, Application Programming Interface kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Uygulama Programlama Arayüzü anlamına gelen Api, herhangi bir uygulamanın belli işlevlerini diğer uygulamalarında kullanabilmesi için oluşturulmuş bi modüldür. Google translate api, twitter api, instagram api, facebook gibi örnekleri vardır.

Soru: Ben nasıl yapacağım?
Cevap: Şimdi şöyle bir problemim vardı, kendi yöntemlerimle çözdüm. Sonra baktım ki ben burada api yazmışım ve kullanıyorum! Biraz daha açıklıyorum;

Android uygulamamda kullanıcı metin kutusuna bir yazı yazıyor, butona tıkladığında o metin birkaç ‘karakter replace’ işleminden geçtikten sonra (burada encode işlemi yapıldı) JSON ile http://www.siteadi.com/get_data.php sayfasına POST ediyorum. Ardından sunucuya gelen metin tekrar ‘replace’ ediliyor (burada decode işlemi yapıldı). Bu metin birkaç ‘php işleminden’ geçiyor, veritabanına kaydedilip POST cevabı olarak farklı bir metin veya değişken olarak ve de SUCCESS değişkeni ile android uygulamama geri dönüyor. Ben gelen metni farklı amaçlara hizmet etsin diye kullanıyorum ve işlem tamamlanmış oluyor.

Yukarıdaki senaryoda android tarafında sadece bir link gördüm. Bu linke metin post edip cevabını aldım. İçeride neler dönüyor neler bitiyor {android tarafında} hiç bir şey görmedim. Bu sunucu üzerindeki yapı API oluyormuş. Eğer bu linklin sonuna http://www.siteadi.com/get_data.php?API_KEY=DRstH36RPrdp1qrkahc3t yazsaydım ve o keyi sunucu üzerinde kontrol etseydim public olarak değil de bir kullanıcıya yönelik işlem yaptırmış olurdum. Ve o key sayesinde kullanıcıyı kısıtlamış, izlemiş ve loglamış olurdum…

Not: Durumlar henüz olgunlaşmadığı için site adını, yapılan işlemlerin detaylarını, metin gönderip alma olayının sebebini – ne işe yarayacağını şimdilik yazamıyorum. İnanın ki süper birşey oluyor….
Yakın zamanda herşeyi resimlerle ve dil seçenekleriyle açıklayacağım.

Şunu da inceleyin, ben hemen geliyorum. https://developers.google.com/google-apps/app-apis

Leave a Reply

